.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تدفین پيكر سالم آيت‌الله قزويني در كربلا

پيكر آيت‌الله قزويني كه هفته گذشته در شهر قم سالم از خاك بيرون آورده و پس از 17 سال به كربلا منتقل شده بود؛ در صحن حرم امام حسين(ع) به خاك سپرده شد.

به گزارش پايگاه خبري التوافق، مجاوران و زائران كربلاي معلا روز گذشته پيكر مطهر آيت‌الله سيدمحمد كاظم قزويني را پس از انتقال از قم به اين شهر تشييع و در صحن حرم امام حسين(ع) به خاك سپردند.

بر پايه اين گزارش، پيكر آيت‌الله قزويني كه به صورت موقت در حسينيه زينبيه قم دفن شده بود؛ هفته گذشته از قبر خارج و پنج‌شنبه گذشته به كربلا منتقل شد.

آيت‎الله سيد محمدكاظم قزويني در سال 1348 هجري در كربلاي معلا در خانواده علم و تقوا چشم به جهان گشود؛ نسب او به حضرت امام موسي‎بن جعفر (ع) مي‌رسد. وي با وجود آنكه در آغاز جواني از نعمت والدين محروم شد، در راه كسب علم و كمال از پاي ننشست و پس از تكميل دروس سطح در حوزه علميه كربلا سال‌ها در دروس خارج فقه و اصول علماي بزرگ آن سامان شركت كرد، آن‏گاه از راه تأليف و خطابه و منبر و تدريس فقه و اصول و تفسير مشغول خدمت شد.

وي مؤسس انجمن ناشران اسلامي در سال 1380 هجري قمري است كه به مسلمانان جهان كتاب‌هايي درباره اهل‌بيت(ع) را به صورت رايگان به كشورهاي مختلف ارسال مي‌كرد كه در برخي از اين كشورها مراسم عاشوراي حسيني احيا شد.

آيت‌الله قزويني در سال 1400 هجري قمري و در پي اخراج ايرانيان ساكن عراق به قم هجرت كرد و از كتاب‌هاي وي مي‌توان به «شرح نهج‌البلاغه»، سلسله كتاب‌هايي درباره زندگي اهل بيت عصمت و طهارت با عنوان « ... من المهد الي اللحد» و همچنين دانشنامه 50 جلدي درباره حيات امام صادق(ع) اشاره كرد.

وي كه در 13 جمادي الثاني 1415 هجري قمري و به عبارتي 17 سال پيش در حسينيه زينبيه قم متعلق به كربلايي‌هاي اين شهر دفن شده بود هفته گذشته پس از نبش قبر بدنش تازه، كفنش دست نخورده و سالم بود./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.